Linkek a témában:
A nagy túraabroncs teszt - első rész - Hegylakók
Különösen nehéz dolga van a cégeknek, ha minket, motoros túrázókat akarnak kiszolgálni. Extrém körülményekhez és széles hőmérsékleti tartományokhoz igazodó abroncsot kell kifejleszteniük, melynek helyt kell állni a teljes terhelés mellett közel fél tonnás vasainkon, miközben akár százötven-kétszáz lóerőnyi teljesítményt akarunk az útra passzírozni. Arról nem is beszélve, hogy a nagy súly és az átlagon felüli vonóerő úgymond „eszi” a gumikat, márpedig az nem fordulhat elő, hogy egy nagyobb európai körút féltávjánál azzal veszítsen értékes napokat az utazó, hogy műhelyt keres a vászonra kopott hátsója miatt… Adott a probléma, tartós, ugyanakkor jól tapadó papucsokért kiáltanak a motorosok, és persze az sem árt, ha esőben is remek a kontroll, mert holmi csip-csup zápor kedvéért nem szakítja meg az ember a túrát. Lássuk hát a gyártók válaszait a temérdek kihívásra!
Motorgumi: kérdezz - felelek Az Online Motoros magazin
A professzor latin eredetű szó, jelentése tanár, tanító, illetve szakértő, szaktekintély. Házi Prof-unk esetében sincs ez másképp, akinek a gumiabroncsok a szakterülete. Ha valaki professzorként nyilatkozik valamilyen ügyben, azt már eléggé autentikusnak szoktuk tekinteni. Ha bizonytalan vagy valamiben gumifronton, vagy csak érdekel valami a lépőkkel kapcsolatban, GumiProfesszorunk oldalán tedd fel kérdéseid egy Bridgestone-szakembernek!
Motorgumi tesztek 2014-ben - MotorTire
bben a cikkben a Motorrad magazin 2014-es prémium túra motorkerékpár gumiabroncs tesztjét ismertetjük. Ellentétben egy átlagos autótulajdonostól, a motorkerékpárosok szinte intim kapcsolatot tartanak fenn a motorjuk gumiabroncsaival, ami érthető is, hiszen azoknak egyszerre kell illeszkedniük a vezetési stílushoz, a motor karakterisztikájához és a rendeltetésszerű használathoz is. Nem beszélve arról, hogy egy abroncs minőségén múlhat, hogy esés lesz-e, vagy egy könnyen korrigálható enyhe megcsúszás egy hirtelen támadt esőben.
A teszteket egy Honda CB 1000 R-en végezték, 120/70 ZR 17 és 180/55 ZR 17 méretben.
Az első helyen a Michelin Pilot Road 4 végzett 225 ponttal, amiből 131-et száraz, 94-et nedves úton való viselkedésért kapta.
Motorrad - enduro motorgumi teszt! - Kék Hold SE
A Motorrad magazin 2013-as számában "Motorkerékpár tesztek" rovatban, 6 különböző enduro gumit tesztelt Triumph Tiger Explorer motorkerékpáron. A tesztben részvevő gumik: Metzeler Tourance Next, Dunlop TR91, Continental Trail Attack 2, Michelin Anakee 3, Pirelli Scorpion Trail, Bridgestone TW501-TW502.
Vizsgálták a könnyű kezelhetőséget, precíz kormányzást, kanyarstabilitást, egyenes vonalú stabilitást, kigyorsításnál a stabilitást, határokon való motorozásnál a kezelhetőséget.
Nívós és hiánypótló motorabroncs teszt 2014 - Marso
Jópár autóstól eltérően, egy motoros – főleg ha erősebb kategóriába sorolt gépet vezet – pontosan tisztában van az abroncsok fontosságával. A motorabroncsok minősége és állapota a mérleg nyelve is lehet a biztonságos hazaérkezés és a végzetes baleset között!
Ennek ellenére a motorabroncs piac szűkebb, mint az autógumiké (nyilván a kisebb számú jármű miatt.) A szaklapok is kevesebbet foglalkoznak a motorabroncsokkal és a független tesztekkel, ebben a szegmensben.
Teszteredmények: Motorkerékpár gumik
Motorkerékpár gumik > Metzeler > Teszteredmények Enduro 3 Sahara